نقد و بررسی سریال Clarice

چرا کلاریس به عنوان دنباله فیلم بی انتها Le Silence des Agneaux ، انتظارات عمومی را برآورده نمی کند؟ با بررسی 9 قسمت اول این مجموعه همراه باشید.
تعداد کمی از فیلم های سکوت بره ها با بازی آنتونی هاپکینز و جودی فاستر جاناتان دمی را ندیده اند و نه تنها تحت تأثیر بازیگران و شخصیت هانیبال لکتر بلکه از وحشت درونی فیلم نیز تأثیر پذیرفته اند. فیلمی که با گذشت زمان به دلیل تازگی با ارائه نمونه های ناب وحشت روانشناختی ، تماشای آن همیشه تازه و لذت بخش است. این فیلم که با شخصیت های کلاریس استارلینگ ، هانیبال لکتر و بوفالو بل در ذهن همه علاقه مندان به سینما حک شده است ، از جنبه های مختلف روانشناسی و اختلالات شخصیتی نیز بر فیلم های ترسناک تأثیر گذاشته است.
اما ادامه جنبش سکوت بره ها چه جنبه ای از کلاریس است؟ مجموعه Clarice براساس ژانر فرعی روانشناختی ، یک سال پس از فیلم سکوت بره ها به زندگی کلاریس استارلینگ ، عامل FBI می پردازد. یک سال پس از کشته شدن بیل بوفالو توسط کلاریس و آخرین قربانی وی ، کاترین ، نجات یافت. کلاریس اکنون با پیشنهاد جدید AFBI برای پرونده قاتل زنجیره ای روبرو شده است و این سریال به طور همزمان موضوع را بررسی می کند و همچنین روان آسیب دیده کلاریس پس از وقایع ، جایگاه وی در AFBI ، کودکی و تأثیر مرگ پدرش را بررسی می کند. . او دیگر شخصیت هانیبال لکتر ، روان شناس آدم خوار نیست و این مجموعه تنها توصیفی از زندگی کلاریس در سطح شخصی و حرفه ای است.

نیرویی در خون وجود دارد ، نیرویی که حاوی جنون است. جنون که تقریباً در همه انسان ها از آن زاویه وجود دارد و در اینجا یک کار هنری است که می تواند زوایای پنهان جنون و خون را برای انسان ایجاد کند. سریال کلاریس سعی دارد عمق این حادثه و تأثیرات آن بر قربانیان انسانی مانند کاترین و کلاریس را به تصویر بکشد و نشان دهد که چرا انسان به یک هیولای هولناک تبدیل شده است. تلاشی که نتیجه آن نه تنها نشان دادن عمق فاجعه ، بلکه ماندن در سطح زمین است و روایت آن تکانه و چندپاره است. تاریکی و ترس افرادی مانند کلاریس را درگیر خود می کند طبعاً عنوانی جذاب برای پرداخت است ، اما بیان آن به این روش نه تنها تاریکی و ترس را منتقل می کند ، بلکه باعث کسالت می شود.
کلاریس ، که تا آن زمان در سکوت وحشتناک بیل بوفالو بود ، اکنون به سکوت خود پایان داده و تحت فشار دادستان کل (مادر کاترین ، که سناتور سکوت بره ها بود) و AFBI ، به تیم Wakeup پیوست. . است. اجساد دو زن که به طرز وحشیانه ای به قتل رسیده و در آبهای شناور یافت شده اند ، موضوع اصلی تیم Wakeup (واحد برنامه ریزی و دستگیری جنایت خشن) به رهبری پل کرندلر است که کلاریس به او کمک می کرد و ماموریت یافتن یک قاتل در لایحه است بوفالو. .

از همان ابتدا ، سری Clarice با نمایش تصاویر مبهم و ویرایش سریع آن در ذهن Clarice ، آشفتگی ذهن Clarice را نشان می دهد. کد تصویری نشان داده شده به کمک موسیقی احساسی ، فضای مرموز و فضای معمایی را دو چندان می کند و مخاطب را مشتاق دیدن و حل می کند.
همچنین استفاده از نمادهای بصری از همان ابتدا بیننده را به سمت ذهن آششفته کلاریس سوق می دهد ، مانند جایی که دوربین با سیالیت وارد تاریکی کانال آب می شود و از همان ابتدا تاریکی را به مخاطب القا می کند. حتی میزانسن ها و قتل ها که یادآور سریال کارآگاه واقعی است ، سعی می کنند بیننده را با رمز و راز این جنایت (اجساد برهنه اجساد ، دندانها در کجا و نحوه کشته شدن آنها ، و جراحات تصادفی و …) آشنا کنند. با این حال ، مسئله آنقدرها که فکر می کنید پیچیده و عمیق نیست ، زیرا مجموعه Clarice دارای بسیاری از مسائل با ثبات در مفهوم و فیلمنامه است.

کلاریس در آزمایشی است که درست همانطور که قاتل این قتل های هولناک را جستجو می کند ، گذشته نیز او را جستجو می کند و او تسلیم نمی شود. گذشته ای که سایه سنگینی بر وضعیت او ایجاد کرده و وی را در شناخت و تحلیل وقایع تحریف کرده است ، که در زیر درباره آنها صحبت خواهیم کرد.

اولین چالشی که کلاریس با آن روبرو است قرار گرفتن در یک محیط ضد OBI است که باعث می شود او برای کار ناتوان باشد و نه تنها کلمات او را بخرد بلکه او را از دیگران تمسخر کند (شوخی های همکاران با او در OBI). لوسیون بیل بوفالو به قربانیان خود در سکوت بره ها).

درباره ی bbgthjki

مطلب پیشنهادی

پایان بازی بلاخره اکران شد

بالاخره انتظارها به سر رسید و “انتقام جویان : پایان بازی” اکران گسترده‌اش آغاز شد؛ …