پایان بازی بلاخره اکران شد

بالاخره انتظارها به سر رسید و “انتقام جویان : پایان بازی” اکران گسترده‌اش آغاز شد؛ فیلمی که از مدت‌ها قبل پیش‌بینی می‌شد رکورد بهترین اکران داخلی و بین‌المللی فیلم‌های هالیوودی را از آن خود کند اما اکران ۳۵۰ میلیون دلاری در داخل مرزهای ایالات متحده و اکران بیش از یک میلیارد دلاری در سراسر جهان آن هم در هفته اول اکران تقریباً غیر قابل تصور بود.

با فروش ۳۵۰ میلیون دلاری در سینماهای آمریکا، “انتقام جویان : پایان بازی” توانست رکورد مجموعه “انتقام‌جویان” که توسط “جنگ ابدیت” با ۲۵۷٫۶۹ میلیون دلار به ثبت رسید را ۹۳ میلیون دلار بهبود بخشد و تقریباً ۹۰ درصد از فروش این هفته صنعت سینما را بنام خود نویسد. “انتقام‌جویان: پایان بازی” با تحسین منتقدان وارد سینماها شد و همچنین تماشاگران نیز به آن نمره +A را دادند؛ تنها سه فیلم در دنیای سینمایی مارول موفق به دریافت این نمره از تماشاگران شده که شامل “انتقام‌جویان: قسمت اول”، “پلنگ سیاه” و “انتقام‌جویان: پایان بازی” می‌باشد.

غیرممکن است که بخواهیم از الآن پیش‌بینی کنیم این فیلم فروش داخلی‌اش تا کجا پیش می‌رود، اما اگر با “جنگ ابدیت” مقایسه کنیم قدرت حدس‌زدن خواهیم داشت. “جنگ ابدیت” سال گذشته با ۲۵۷ میلیون دلار فروش کارش را آغاز کرد و نهایت با ۶۸۰ میلیون دلار فروش داخلی به اکراننش خاتمه داد. اگر این ضریب را به “پایان بازی” اعمال دهیم، فروش داخلی بیش از ۹۲۰ میلیون دلاری به دست می‌آید که نزدیک به رکورد ۹۳۶ میلیون دلاری “جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد” ثبت‌شده در سال ۲۰۱۵ خواهد بود. اگر بخواهیم به زبان عامیانه‌تر در مورد رکوردشکنی “پایان بازی” در زمینه فروش در سینماهای آمریکا صحبت کنیم می‌توان گفت این فیلم اگر اول نشود دوم شدن آن حتمی است.

همانطور که اشاره شد، تنها رکورد فروش هفته اول داخلی توسط این فیلم جا به جا نشد؛ فروش ۸۵۹ میلیون دلاری “پایان بازی” در هفته اول اکران بین‌المللی، رکورد قبلی که در دست “سرنوشت خشمگین” بود را ۴۰۰ میلیون دلار بهبود بخشید و مجموع فروش جهانی ۱٫۲ میلیارد دلاری در هفته اول رکورد این زمینه که تا قبل از این در اختیار “جنگ ابدیت” بود دو برابر کرد. این فیلم رکورد سریع‌ترین فروش میلیاردی تاریخ را آن خود کرد و هم‌اکنون در رتبه ۱۸ پرفروش‌ترین‌های تاریخ و رتبه ۶ پرفروش‌ترین‌های دنیای سینمایی مارول قرار دارد؛ رتبه‌های که بدون شک در هفته‌های آتی بهبود خواهند یافت. قابل ذکر است دنیای سینمایی مارول تاکنون شامل ۲۲ فیلم شده که مجموعه فروش آن‌ها بالغ‌بر ۲۰ میلیارد دلار می‌شود که ۹ فیلم آن فروششان از مرز یک میلیارد دلار گذشت.

فیلم “کاپیتان مارول” دیگر محصول کمپانی‌های مارول و دیزنی رتبه دوم باکس‌آفیس این هفته را برای خود کرد تا دنیای سینمایی مارول بتواند پرچم خود را برای چندمین‌بار در سینماهای آمریکا به اهتزاز در آورد. این فیلم که هشتمین هفته از اکرانش را پشت‌سر می‌گذار توانست با ۸ میلیون دلار به این جایگاه دست یابد. فروش داخلی “کاپیتان مارول” اکنون به ۴۱۳ میلیون دلار رسیده است و فروش بین‌المللی آن نیز ۶۹۶ میلیون دلار می‌باشد.

رتبه‌های سوم تا پنجم باکس‌آفیس این هفته به ترتیب در اختیار فیلم‌های “نفرین لیورونا”، “پیشرفت غیرمنتظره” و “شزم!” قرار گرفت که با فروش ۷٫۵ میلیون دلاری، ۶٫۳ میلیون دلاری و ۵٫۵ میلیون دلاری به آن دست یافتند.

هفته آینده منتظر اکران چه فیلم‌های باشیم؟
هفته آینده چهار فیلم جدید اکران خواهند شد که کورسوی امیدی برای دیدن‌شدن زیر سایه “انتقام‌جویان: پایان بازی” خواهند داشت. فیلم‌های “عروسک‌های زشت”، “لانگ شات”، “مزاحم” و “ال‌شیکانو” اکران‌های جدید هفته آینده خواهند بود.

درباره ی bbgthjki

مطلب پیشنهادی

نقد و بررسی قسمت دوم از فصل هشتم سریال Game of Thrones

در حالی که به ما گفته شده بود چندین قسمت از این فصل شامل آماده‌سازی …